Blog


Blog Index

PEARL JAM PRODUKTIVE

Tags: Pearl Jam

Pearl Jam er ved at lægge sidste hånd om deres niende studioalbum ved navn 'Backspacer', som efter planen skal udkomme til september.

Ved markedsføringen af albummet følger Pearl Jam en aktuel trend. I USA udgiver de albummet igennem en supermarkedskæde, og følger dermed i hælene på Paul McCartney, AC/DC, Aerosmith og andre større kunstnere.

Det bliver således detailkæden 'Target', der få æren af at udgive Pearl Jams nye album. Bandet har opsagt deres deal med Sony. Det tegner dog til, at 'Backspacer' bliver udgivet på den "normale måde" i resten af verden. Du vil altså formentlig finde den på hylderne af de gængse pladebutikker til efteråret.

Derudover kan fans igennem Pearl Jams officielle webside være med til at bestemme, hvilke live-numre af bandet der skal komme med på det kommende 'Rockband'-spil. Så man dernæst virtuelt kan fyre den af med Eddie Vedder og co.  
Og der er flere gode nyheder: I skrivende stund arbejdes der på en dokumentarfilm om bandet, som dog først får premiere i året 2011, når gruppen kan fejre deres 20 års jubilæum. Instruktøren bliver Cameron Crowe (der har skabt film som Jerry Maguire, Vanilla Sky og Almost Famous).

Crowe er desuden for tiden er igang med at indspille en reklame for 'Backspacer' sammen med Pearl Jam. Så der er gode perspektiver for venner af Seattle-bandet.