Blog


Blog Index

FORLADER IFPI

Efter 6½ år som talsmand for den danske pladebranche vender IFPI’s kommunikations- og marketingdirektør tilbage til den kreative del af musik- og underholdningsbranchen

Den 29. januar forlader Jesper Bay efter eget ønske posten som IFPI Danmarks kommunikations- og marketingdirektør, et job han har haft siden september 2003. Dermed bliver musikbranchen en travl talsmand fattigere, men en erfaren, kreativ kraft rigere. For Bay har ikke planer om at vende den branche ryggen, som han gennem snart 30 år har arbejdet for som bl.a. pladeselskabsdirektør, manager, konsulent, skribent og underviser. Tværtimod: - ”Jeg har – for en gangs skyld – ingen faste planer, men meningen er at vende tilbage til den kreative del af underholdningsbranchen, og bruge noget af alt det, jeg har lært gennem de sidste år, i praksis”, siger Jesper Bay. Han forventer i første omgang at løse opgaver på konsulentbasis. Afskeden med IFPI har været kendt internt siden oktober.

IFPI Danmarks bestyrelse tager i den kommende tid stilling til, hvorledes kommunikations- og markedsføringsaktiviteterne fremover skal organiseres i foreningen, som repræsenterer mere end 30 danske musikproducenter og ca. 95 % af omsætningen på markedet for indspillet musik.

IFPI’s formand, Henrik Daldorph, der er direktør for Sony Music siger: - ”Vi er kede, at Jesper forlader os, men glæder os over, at han ikke forsvinder ud af branchen, hvor der er god brug for hans faglige ekspertise og kommunikationskompetencer. Vi er i fuld gang med at planlægge, hvordan vi fremover mest hensigtsmæssigt løser hans opgaver i en ny struktur for IFPI Danmark”.